Ana içeriğe atla

Graphs

Graphlar verilerin sıralanma şekilleri olarak da ifade edilebilir.Network ağlarının yapısında , arama ve sıralama algoritmalarında başvurulan şekillendirmelerdendir.Bir çok çeşit Graph bulunmaktadır.Öncelikle yapısına bakacak olursak.G=(V,E) şeklinde gösterilir.Burda V : Vertex yani tepe,doruk noktası yada en yaygın biçimiyle düğüm(node) denilebilir.:E : edge ise kenar , bağlantı anlamındadır.Vertex hiçbir zaman boş küme olamaz.Vertexin boş küme olması zaten bir graph olmadığı anlamına gelir.
Graph çeşitlerine bakalım:
Directed Graph : Yönü olmayan graphlardır.
Simple Graph : Simple graphda döngü(loop) bulunmaz. Ağırlıklandıma yoktur.
Multi Graph : Döngü bulunur veya çoklu kenar vardır .
Pseudo Graph : Döngü ve çoklu kenarın ikiside bulunur.





   Soldaki fotoğrafta graphların özellikleri liste şeklinde verilmiştir.




Not : Yararlı olacak bir kaynak bulduğumda buraya bağlantısını ekleyeceğim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Polindrom Sayılar

Birbirini takip eden sağdan sola yada soldan sağa okunuşları değişmeyen sayılar yada karakterlere polindrom sayılar(karakterler) denir. C'de bir polindrom sayı üretme programı yazarsak eğer kodlarımız şu şekilde olacaktır. #include<stdio.h> #include<conio.h> void pol_al(int n) { if (n == 1) printf("1"); else { pol_al(n - 1); printf("%d", n); pol_al(n - 1); } } int main() { int n = 0; printf("Sayi:"); scanf_s("%d", &n); pol_al(n); getchar(); getchar (); return 0; }

Temel Veri Yapıları

Veri yapısı ,  bilginin saklanmış biçimidir.Programın daha verimli çalışmasının sağlanması açısından programcının veri yapılarını bilmesi gerekir.Programların hızı dikkate alındığında farklı tipte veri yapıları kullanılırsa daha verimli kodlar yazılabilir.Temel veri yapılarımız: dizi , yığın , kuyruk ve listedir. Diziler  Aynı türden verilerin tutulduğu gruplardır.Bir indis yardımıyla bulundukları konum ifade edilir.İndis her zaman 0 dan başlar ve n'e kadar devam eder.Dizilerde kullanılabilecek veri türleri Char , İnt , Float , Double sırasıyla 1,2 ,4 ve 8 bytelık alan tutarlar. Yığınlar Günümüzde en çok kullanılan veri yapısı yığınlardır.Son giren ilk çıkar veya LIFO(last in ,first out) kuralıyla çalışırlar.Bu veri yapısını üst üste koyulan bozuk paralar gibi düşünebiliriz.En üstte olan (en son koyduğumuz) parayi ilk olarak almak zorundayız.Ayrıca yığınlar derine arama yapan özyinelemeli algoritmalarda kullanılmaktadır. Kuyruk Bu veri yapısı ilk giren ilk çıkar veya FIF...

What is design pattern ?

Tasarım desenleri tam olarak Türkçe karşılığı olmasa da bu şekilde ifade edilir.Genelde yazılımın tasarım sürecinde karşımıza çıkan sorunlara , tecrübeler doğrultusunda kaliteli çözümler üretilen kalıplardır.Bu kalıpları kullanarak daha ileride karşımıza çıkacak sorunlara yada updatelere esnek çözümler bulabiliriz.Bu sayede hem kodlarımız daha anlaşılır olur hemde değişiklikler rahatlıkla uygulanabilir. Var olan bir problem üzerinde çalışan programcı bulunan çözümü paternleri bildiği için hemen anlayacak ve nasıl bir yol izleyeceğini bilecektir. Creator Design Patterns Abstract Factory Builder  Prototype Singleton Verdiğimiz bilgileri örnekle açıklamak gerekirse; ihtiyacımız olan bütün sistemin kullanabileceği ancak sadece bir tane oluşturulabilen bir class tasarlamak.Biz bunu yukarıda da isimlerinden anlaşılacağı gibi zaten bu yapıyı başkalarıda kullanmış ve en stabil duruma getirilip adı Singleton Design Pattern koyulmuş tasarımı kullanabiliriz. Abstract Factory , B...