Ana içeriğe atla

What is Gui and Swing ?

Temel olarak gui ve swing Javada birer kütüphanedir ve birbirleriyle aynı şey oldukları söylenebilir.Desktop programlama da denilebileceği gibi core Java çalışanların kolayca öğrenebileceği ve artık görüntüde birşeyler istiyorum diyecekleri bölümdür.Bu kütüphaneleri öğrenerek bir çok çok şey yapılabilir.Pencere oluşturulur ve butonlar,tablolar kullanılarak database ile bağlanabilir ya da internet sitelerine query gönderilip request alınabilir.Kısacası tasarım ve görüntüye dair bir çok şey yapılabilir.Bunları yapmak için internette araştırma yaptığınızda karşınıza bu kütüphanelere has bir çok metod ve yeni tanımlar ile karşılaşacaksınız.Bunlar direk kodlar üzerinde yazılmış olarak bulacaksınız.Ancak büyük projelerde hiçbir zaman bu kodları tek tek elle yazmıyoruz.Bunun için netbeans'da yüklü olarak gelen JFrame class oluşturarak ve design kısmından çek bırak şeklinde tasarım yaparız.Netbeans bizim için tanımlamaları ve koordinatları otomatik olarak kod şeklinde ekleyecektir.Eclipse için ise swing plugin olarak bulunmaktadır.Bu plugini eklediğinizde Netbeans da olduğu gibi tasarıma başlayabilirsiniz.Ben bu yazımda size sadece giriş seviyesinde bilgi verdim.Amacım bu konuda ne yapacağını bilmeyenlere yol göstermek.Artık söylediklerimi öğrendiğinizde bunlarla ne yapacağınız size kalmış...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Polindrom Sayılar

Birbirini takip eden sağdan sola yada soldan sağa okunuşları değişmeyen sayılar yada karakterlere polindrom sayılar(karakterler) denir. C'de bir polindrom sayı üretme programı yazarsak eğer kodlarımız şu şekilde olacaktır. #include<stdio.h> #include<conio.h> void pol_al(int n) { if (n == 1) printf("1"); else { pol_al(n - 1); printf("%d", n); pol_al(n - 1); } } int main() { int n = 0; printf("Sayi:"); scanf_s("%d", &n); pol_al(n); getchar(); getchar (); return 0; }

What is design pattern ?

Tasarım desenleri tam olarak Türkçe karşılığı olmasa da bu şekilde ifade edilir.Genelde yazılımın tasarım sürecinde karşımıza çıkan sorunlara , tecrübeler doğrultusunda kaliteli çözümler üretilen kalıplardır.Bu kalıpları kullanarak daha ileride karşımıza çıkacak sorunlara yada updatelere esnek çözümler bulabiliriz.Bu sayede hem kodlarımız daha anlaşılır olur hemde değişiklikler rahatlıkla uygulanabilir. Var olan bir problem üzerinde çalışan programcı bulunan çözümü paternleri bildiği için hemen anlayacak ve nasıl bir yol izleyeceğini bilecektir. Creator Design Patterns Abstract Factory Builder  Prototype Singleton Verdiğimiz bilgileri örnekle açıklamak gerekirse; ihtiyacımız olan bütün sistemin kullanabileceği ancak sadece bir tane oluşturulabilen bir class tasarlamak.Biz bunu yukarıda da isimlerinden anlaşılacağı gibi zaten bu yapıyı başkalarıda kullanmış ve en stabil duruma getirilip adı Singleton Design Pattern koyulmuş tasarımı kullanabiliriz. Abstract Factory , B...

Phone Gap nedir ? Neden PhoneGap kullanmalıyız ?

Öncelikle söylemem gereken bazı şeyler var daha doğrusu tanımlamam gereken.Gelişen teknolojiyle birlikte artık herkesin evinde bilgisayar olmasını bırakın herkesin cebinde bile var.Üstelik internet bağlantısıda yeterince iyi.Ve cebimizdeki bu bilgisayarların (telefon demek çok basit kaçar) kendine ait işletim sistemleri bulunmakta.Şuanda en çok bildiğimiz işletim sistemleri; Android , İos , Windows Phone ...Bunlar gibi toplam 8 adet telefon işletim sistemi bulunmaktadır.Biz bu işletim sistemlerinde yazılım yada uygulama geliştirmek istesek örnek veriyorum İos için objective-C , Android için Java bilmemiz gerekiyor.Yani ikisinde de uygulama geliştirmek istiyorsak hem Objective-C hemde Java bilmemiz gerekli.Ancak Phone Gap kullanarak sadece Css , HTML ve JavaScript kullanarak 8 işletim sistemi içinde yazabiliyoruz.Ancak bu sınırlı bir ayrıcalık.Büyük projeler için kullanılamayabilir.