Ana içeriğe atla

Sieve of Eratosthenes (Asal Sayı Bulma)

#include <stdio.h>

int main()
{
int a, b, c = 0;

printf (" Bir sayi giriniz: ");
scanf ("%d", &a);

printf ("\n");

for (b = 2; b < a; b ++)
{
// Kullanıcıdan alınan sayı 2'den başlanarak, kendisine kadar
// olan tüm tamsayılara sırayla bölünüyor. Eğer tam olarak
// bölünüyorsa c'nin değeri bir artırılıyor.


if (a % b == 0) c ++;
}

// c'nin başlangıç değeri 0 idi.Program çalıştıktan sonra c'nin 
// değeri 1 olarak kalması ,
// kullanıcının girdiği sayının 2'den itibaren sadece
// kendisine tam olarak bölünebildiği anlamını taşır. Yani girilen
// sayı asaldır.


printf (" %s\n", (c == 1) ? "Sayi asaldir." : "Sayi asal degildir.");

return 0;

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

What is Gui and Swing ?

Temel olarak gui ve swing Javada birer kütüphanedir ve birbirleriyle aynı şey oldukları söylenebilir.Desktop programlama da denilebileceği gibi core Java çalışanların kolayca öğrenebileceği ve artık görüntüde birşeyler istiyorum diyecekleri bölümdür.Bu kütüphaneleri öğrenerek bir çok çok şey yapılabilir.Pencere oluşturulur ve butonlar,tablolar kullanılarak database ile bağlanabilir ya da internet sitelerine query gönderilip request alınabilir.Kısacası tasarım ve görüntüye dair bir çok şey yapılabilir.Bunları yapmak için internette araştırma yaptığınızda karşınıza bu kütüphanelere has bir çok metod ve yeni tanımlar ile karşılaşacaksınız.Bunlar direk kodlar üzerinde yazılmış olarak bulacaksınız.Ancak büyük projelerde hiçbir zaman bu kodları tek tek elle yazmıyoruz.Bunun için netbeans'da yüklü olarak gelen JFrame class oluşturarak ve design kısmından çek bırak şeklinde tasarım yaparız.Netbeans bizim için tanımlamaları ve koordinatları otomatik olarak kod şeklinde ekleyecektir.Eclipse ...

SOLID Object Oriented Programing Principles

SOLID program yazarken (ideal program) kullanmamız gereken bazı kuralların ya da tasarımların baş harflerinin kısaltmasıdır.5 adet standart kuralımız vardır.Bu arada tasarımın tanımını daha önceden yapmıştık ancak hatırlatmada fayda var.Tasarımla seneler boyunca bir çok programcının karşısına çıkan sorunların çözümlenmiş şekilde en ideal olarak sunulmuş halidir.Bizimde Amerikayı tekrardan keşfetmemize tabiki gerek yok.Üstadlarımızın tavsiyelerine , oluşturdukları prensiplere ve kurallara uyarak gayet düzgün programlar yazabiliriz ve bunları testable şekilde sunarız.Uzun lafın kısası konumuza geri dönüyorum. S ingle Responsibility - Her kullanılan modülün tek bir işlevi olmalı ve olası bir değişiklikte tek bir nedene dayanmalıdır. O pen/Closed - Kodumuz geliştirmeye açık yeniden yapılanmaya kapalı olmalıdır.Refactoring ve ya metodun tekrardan yazılması gibi bir durum söz konusu olmamalıdır. L iskov's Substitution - Türeyen sınıf üyeleri ile temel sınıfın üyelerinin aralarınd...

Bilgisayar Mühendisliğine Giriş

Öncelikle Bilgisayar Mühendisliği alanına yeni başlamış biri olarak sadece gözlemlerimi ve edindiklerimi yazacağımı söylemem lazım.Konularla alakalı daha bilgili olan arkadaşlarımız varsa mailden yada aşağıdan yorum yaparak bana ulaşabilirler.Bende bilgi alışverişinde bulunmaktan memnun olurum :) . Şimdi İstanbul üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 1. sınıf güz yarıyılında alınan dersler; İntroduction to Algorithm Discrete Mathematics Calculus 1 Fizik 1 BMG Seçmeli dersleri saymıyorum çünkü onlar konuyla alakasız ve her üniversite 1. sınıf öğrencisine verilen ortak derslerdir.Şimdi burada benim kişisel görüşüm olarak en önemli ve zor olan ders Algoritmalar.Algoritmalara bilmeyenler için bir yazılımın genel tablosu olarak söylenebilir.Bu derste özellikle 1 tane proglama diline yönelinmez genel olarak hepsinde mantığın kavranması için verilir.Ama uygulama dersinde eski ama her daim kullanılan C dilince örneklemeler yapılıyor.(En azından İÜ'de böyle)Ders ingilizce anlatılıyo...