Ana içeriğe atla

Sieve of Eratosthenes (Asal Sayı Bulma)

#include <stdio.h>

int main()
{
int a, b, c = 0;

printf (" Bir sayi giriniz: ");
scanf ("%d", &a);

printf ("\n");

for (b = 2; b < a; b ++)
{
// Kullanıcıdan alınan sayı 2'den başlanarak, kendisine kadar
// olan tüm tamsayılara sırayla bölünüyor. Eğer tam olarak
// bölünüyorsa c'nin değeri bir artırılıyor.


if (a % b == 0) c ++;
}

// c'nin başlangıç değeri 0 idi.Program çalıştıktan sonra c'nin 
// değeri 1 olarak kalması ,
// kullanıcının girdiği sayının 2'den itibaren sadece
// kendisine tam olarak bölünebildiği anlamını taşır. Yani girilen
// sayı asaldır.


printf (" %s\n", (c == 1) ? "Sayi asaldir." : "Sayi asal degildir.");

return 0;

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

What is design pattern ?

Tasarım desenleri tam olarak Türkçe karşılığı olmasa da bu şekilde ifade edilir.Genelde yazılımın tasarım sürecinde karşımıza çıkan sorunlara , tecrübeler doğrultusunda kaliteli çözümler üretilen kalıplardır.Bu kalıpları kullanarak daha ileride karşımıza çıkacak sorunlara yada updatelere esnek çözümler bulabiliriz.Bu sayede hem kodlarımız daha anlaşılır olur hemde değişiklikler rahatlıkla uygulanabilir. Var olan bir problem üzerinde çalışan programcı bulunan çözümü paternleri bildiği için hemen anlayacak ve nasıl bir yol izleyeceğini bilecektir. Creator Design Patterns Abstract Factory Builder  Prototype Singleton Verdiğimiz bilgileri örnekle açıklamak gerekirse; ihtiyacımız olan bütün sistemin kullanabileceği ancak sadece bir tane oluşturulabilen bir class tasarlamak.Biz bunu yukarıda da isimlerinden anlaşılacağı gibi zaten bu yapıyı başkalarıda kullanmış ve en stabil duruma getirilip adı Singleton Design Pattern koyulmuş tasarımı kullanabiliriz. Abstract Factory , B...