Ana içeriğe atla

Yazılımda Başarıya Ulaşmayı Engelleyen Faktörler

İşte Yazılımda Başarıya Ulaşmadaki Engellerden 10′u Kendi Görüşlerimle Anlatmaya Çalıştım;
İşte O Engeller
Sosyal Medya, Online Oyunlar, İstikrarsızlık, Üretememezlik, Aile Baskısı, Sosyal Çevre, Ağır Dersler, Çabuk Pes Etme, Sabırsızlık…
1)Sosyal Medya;
Zamanımızın büyük çoğunluğunu facebook,twitter,instagram vb yerlerde geçiriyoruz bu da bizim çalışmamıza engel olup bir şeyler üretmemizin önüne geçiyor
2)Online Oyunlar;
Yazılımcıların en büyük düşmanı sadece yazılımcılar değil tüm insanların en büyük düşmanı zamanın nasıl geçtiğini fark etmezsin bile..
3)İstikrarsızlık;
Tam bir fikir üretirsin yazamaya başlarsın gider gider ve devamı gelmez…
4)Üretememezlik;
Acayip kodlama yapmak istersin ama bir fikir olmaz üretecek bir şeyin olmaz ve boşlukta kalırsın
5)Aile Baskısı;
Kafanda proje olur yazmak istersin ama ailen bilgisayar başında çok zaman geçirdiğinden dolayı rahatsız olur bu durum senide üzer bunun en iyi ilacı ÜNİVERSİTE !
6)Sosyal Çevre;
Yine bir şeyler yaparsın veya yapmaya çalışırsın arkadaşların veya sevgilin bir yerlere çağırır kıramazsın…
7)Ağır Dersler
Kafanda müthiş fikirler olur sürekli yazmak istersin derken sınav zamanı gelir diğer derslerin ağırlığı yazmana engel olur
8)Plansız Ve Düzensiz Çalışma;
Projeyi o kadar dağınık yaparsın ve en sonunda kafan karışır beynin sulanır kısaca 404 Not Found hatası verirsin
9)Çabuk Pes Etme;
Heves ile bir projeye başlarsın tutacağına inanırsın projeyi arkadaşlarınla paylaşırsın arkadaşların projeyi küçümser “tutmaz olum boşuna uğraşma” der hevesin kaçar pes edersin…
10)Sabırsızlık;
Projeye başlarsın “olum bitince süper olacak” dersin sabır edemezsin hemen bitirmek için uğraşırsın ve ortaya yalap şap yapılmış bir proje çıkar ve bir boka benzemez…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

What is design pattern ?

Tasarım desenleri tam olarak Türkçe karşılığı olmasa da bu şekilde ifade edilir.Genelde yazılımın tasarım sürecinde karşımıza çıkan sorunlara , tecrübeler doğrultusunda kaliteli çözümler üretilen kalıplardır.Bu kalıpları kullanarak daha ileride karşımıza çıkacak sorunlara yada updatelere esnek çözümler bulabiliriz.Bu sayede hem kodlarımız daha anlaşılır olur hemde değişiklikler rahatlıkla uygulanabilir. Var olan bir problem üzerinde çalışan programcı bulunan çözümü paternleri bildiği için hemen anlayacak ve nasıl bir yol izleyeceğini bilecektir. Creator Design Patterns Abstract Factory Builder  Prototype Singleton Verdiğimiz bilgileri örnekle açıklamak gerekirse; ihtiyacımız olan bütün sistemin kullanabileceği ancak sadece bir tane oluşturulabilen bir class tasarlamak.Biz bunu yukarıda da isimlerinden anlaşılacağı gibi zaten bu yapıyı başkalarıda kullanmış ve en stabil duruma getirilip adı Singleton Design Pattern koyulmuş tasarımı kullanabiliriz. Abstract Factory , B...