Ana içeriğe atla

Nesnelerin İnterneti

Apple , Samsung ve Google gibi bir çok büyük firmanın akıllı ve nesneleri internetle birbirine bağlama gibi şuan bize uçuk gelen fikirler üzerinde çalışıyorlar.Google'ın Nesti satın alması , Apple'ın patentlediği bir çok fikir bize bu yönde bir gelecek olduğunu gösteriyor.Özellikle Apple daha çok yazılım olarak ön planda gibi gözüküyor.Hatta patentini aldığı bir sistemde iphone ile kapıdan girildiğinde ışıkların yanması örnek verilebilir.Tabi bu evdeki bir çok eşya içinde geçerli ve düşünülebilecek bir şey.Örneğin yine iphone ile bir uygulama yardımıyla banyonuzu , salonda tv izlerken hazırlanmasını sağlayabilir.Kapı çaldığında gelen kişiyi telefon ekranınızdan görebilir yada yemeğin altını bir tuş ile kapatabilirsiniz.Hemde bunları yapmak için eşyaların yanına gitmeye gerek bile yok.Aynı şekilde evden çıktığında ısıtma sistemini otomatik olarak kapatan ve eve yaklaştığında siz gelmeden ısınmasını sağlayan bir sistemde elbette yapılabilir.Bunlar 5 dk düşünerek ürettiğin basit fikirler ki çok çok daha abartı şeylerin yakın zamanda yapılabileceğinden eminim.Peki sizce bu sektörler en iyi hangi marka olacak?Apple yine ilk girişimleri gerçekleştirmiş gibi gözüküyor ancak Samsung'da iyi bir rakip.Google'sa bunun gibi bir çok projede boy gösteriyor.Bekleyelim ve görelim...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sieve of Eratosthenes (Asal Sayı Bulma)

#include <stdio.h> int main() { int a, b, c = 0; printf (" Bir sayi giriniz: "); scanf ("%d", &a); printf ("\n"); for (b = 2; b < a; b ++) { // Kullanıcıdan alınan sayı 2'den başlanarak, kendisine kadar // olan tüm tamsayılara sırayla bölünüyor. Eğer tam olarak // bölünüyorsa c'nin değeri bir artırılıyor. if (a % b == 0) c ++; } // c'nin başlangıç değeri 0 idi.Program çalıştıktan sonra c'nin  // değeri 1 olarak kalması , // kullanıcının girdiği sayının 2'den itibaren sadece // kendisine tam olarak bölünebildiği anlamını taşır. Yani girilen // sayı asaldır. printf (" %s\n", (c == 1) ? "Sayi asaldir." : "Sayi asal degildir."); return 0;

Yazılımda Başarıya Ulaşmayı Engelleyen Faktörler

İşte Yazılımda Başarıya Ulaşmadaki Engellerden 10′u Kendi Görüşlerimle Anlatmaya Çalıştım; İşte O Engeller Sosyal Medya, Online Oyunlar, İstikrarsızlık, Üretememezlik, Aile Baskısı, Sosyal Çevre, Ağır Dersler, Çabuk Pes Etme, Sabırsızlık… 1)Sosyal Medya; Zamanımızın büyük çoğunluğunu facebook,twitter,instagram vb yerlerde geçiriyoruz bu da bizim çalışmamıza engel olup bir şeyler üretmemizin önüne geçiyor 2)Online Oyunlar; Yazılımcıların en büyük düşmanı sadece yazılımcılar değil tüm insanların en büyük düşmanı zamanın nasıl geçtiğini fark etmezsin bile.. 3)İstikrarsızlık; Tam bir fikir üretirsin yazamaya başlarsın gider gider ve devamı gelmez… 4)Üretememezlik; Acayip kodlama yapmak istersin ama bir fikir olmaz üretecek bir şeyin olmaz ve boşlukta kalırsın 5)Aile Baskısı; Kafanda proje olur yazmak istersin ama ailen bilgisayar başında çok zaman geçirdiğinden dolayı rahatsız olur bu durum senide üzer bunun en iyi ilacı  ÜNİVERSİTE  ! 6)Sosyal Çevre; Yine bi...

Temel Veri Yapıları

Veri yapısı ,  bilginin saklanmış biçimidir.Programın daha verimli çalışmasının sağlanması açısından programcının veri yapılarını bilmesi gerekir.Programların hızı dikkate alındığında farklı tipte veri yapıları kullanılırsa daha verimli kodlar yazılabilir.Temel veri yapılarımız: dizi , yığın , kuyruk ve listedir. Diziler  Aynı türden verilerin tutulduğu gruplardır.Bir indis yardımıyla bulundukları konum ifade edilir.İndis her zaman 0 dan başlar ve n'e kadar devam eder.Dizilerde kullanılabilecek veri türleri Char , İnt , Float , Double sırasıyla 1,2 ,4 ve 8 bytelık alan tutarlar. Yığınlar Günümüzde en çok kullanılan veri yapısı yığınlardır.Son giren ilk çıkar veya LIFO(last in ,first out) kuralıyla çalışırlar.Bu veri yapısını üst üste koyulan bozuk paralar gibi düşünebiliriz.En üstte olan (en son koyduğumuz) parayi ilk olarak almak zorundayız.Ayrıca yığınlar derine arama yapan özyinelemeli algoritmalarda kullanılmaktadır. Kuyruk Bu veri yapısı ilk giren ilk çıkar veya FIF...