Ana içeriğe atla

Nesnelerin İnterneti

Apple , Samsung ve Google gibi bir çok büyük firmanın akıllı ve nesneleri internetle birbirine bağlama gibi şuan bize uçuk gelen fikirler üzerinde çalışıyorlar.Google'ın Nesti satın alması , Apple'ın patentlediği bir çok fikir bize bu yönde bir gelecek olduğunu gösteriyor.Özellikle Apple daha çok yazılım olarak ön planda gibi gözüküyor.Hatta patentini aldığı bir sistemde iphone ile kapıdan girildiğinde ışıkların yanması örnek verilebilir.Tabi bu evdeki bir çok eşya içinde geçerli ve düşünülebilecek bir şey.Örneğin yine iphone ile bir uygulama yardımıyla banyonuzu , salonda tv izlerken hazırlanmasını sağlayabilir.Kapı çaldığında gelen kişiyi telefon ekranınızdan görebilir yada yemeğin altını bir tuş ile kapatabilirsiniz.Hemde bunları yapmak için eşyaların yanına gitmeye gerek bile yok.Aynı şekilde evden çıktığında ısıtma sistemini otomatik olarak kapatan ve eve yaklaştığında siz gelmeden ısınmasını sağlayan bir sistemde elbette yapılabilir.Bunlar 5 dk düşünerek ürettiğin basit fikirler ki çok çok daha abartı şeylerin yakın zamanda yapılabileceğinden eminim.Peki sizce bu sektörler en iyi hangi marka olacak?Apple yine ilk girişimleri gerçekleştirmiş gibi gözüküyor ancak Samsung'da iyi bir rakip.Google'sa bunun gibi bir çok projede boy gösteriyor.Bekleyelim ve görelim...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Temel Veri Yapıları

Veri yapısı ,  bilginin saklanmış biçimidir.Programın daha verimli çalışmasının sağlanması açısından programcının veri yapılarını bilmesi gerekir.Programların hızı dikkate alındığında farklı tipte veri yapıları kullanılırsa daha verimli kodlar yazılabilir.Temel veri yapılarımız: dizi , yığın , kuyruk ve listedir. Diziler  Aynı türden verilerin tutulduğu gruplardır.Bir indis yardımıyla bulundukları konum ifade edilir.İndis her zaman 0 dan başlar ve n'e kadar devam eder.Dizilerde kullanılabilecek veri türleri Char , İnt , Float , Double sırasıyla 1,2 ,4 ve 8 bytelık alan tutarlar. Yığınlar Günümüzde en çok kullanılan veri yapısı yığınlardır.Son giren ilk çıkar veya LIFO(last in ,first out) kuralıyla çalışırlar.Bu veri yapısını üst üste koyulan bozuk paralar gibi düşünebiliriz.En üstte olan (en son koyduğumuz) parayi ilk olarak almak zorundayız.Ayrıca yığınlar derine arama yapan özyinelemeli algoritmalarda kullanılmaktadır. Kuyruk Bu veri yapısı ilk giren ilk çıkar veya FIFO(fir

SOLID Object Oriented Programing Principles

SOLID program yazarken (ideal program) kullanmamız gereken bazı kuralların ya da tasarımların baş harflerinin kısaltmasıdır.5 adet standart kuralımız vardır.Bu arada tasarımın tanımını daha önceden yapmıştık ancak hatırlatmada fayda var.Tasarımla seneler boyunca bir çok programcının karşısına çıkan sorunların çözümlenmiş şekilde en ideal olarak sunulmuş halidir.Bizimde Amerikayı tekrardan keşfetmemize tabiki gerek yok.Üstadlarımızın tavsiyelerine , oluşturdukları prensiplere ve kurallara uyarak gayet düzgün programlar yazabiliriz ve bunları testable şekilde sunarız.Uzun lafın kısası konumuza geri dönüyorum. S ingle Responsibility - Her kullanılan modülün tek bir işlevi olmalı ve olası bir değişiklikte tek bir nedene dayanmalıdır. O pen/Closed - Kodumuz geliştirmeye açık yeniden yapılanmaya kapalı olmalıdır.Refactoring ve ya metodun tekrardan yazılması gibi bir durum söz konusu olmamalıdır. L iskov's Substitution - Türeyen sınıf üyeleri ile temel sınıfın üyelerinin aralarınd

Polindrom Sayılar

Birbirini takip eden sağdan sola yada soldan sağa okunuşları değişmeyen sayılar yada karakterlere polindrom sayılar(karakterler) denir. C'de bir polindrom sayı üretme programı yazarsak eğer kodlarımız şu şekilde olacaktır. #include<stdio.h> #include<conio.h> void pol_al(int n) { if (n == 1) printf("1"); else { pol_al(n - 1); printf("%d", n); pol_al(n - 1); } } int main() { int n = 0; printf("Sayi:"); scanf_s("%d", &n); pol_al(n); getchar(); getchar (); return 0; }