Ana içeriğe atla

Nesnelerin İnterneti

Apple , Samsung ve Google gibi bir çok büyük firmanın akıllı ve nesneleri internetle birbirine bağlama gibi şuan bize uçuk gelen fikirler üzerinde çalışıyorlar.Google'ın Nesti satın alması , Apple'ın patentlediği bir çok fikir bize bu yönde bir gelecek olduğunu gösteriyor.Özellikle Apple daha çok yazılım olarak ön planda gibi gözüküyor.Hatta patentini aldığı bir sistemde iphone ile kapıdan girildiğinde ışıkların yanması örnek verilebilir.Tabi bu evdeki bir çok eşya içinde geçerli ve düşünülebilecek bir şey.Örneğin yine iphone ile bir uygulama yardımıyla banyonuzu , salonda tv izlerken hazırlanmasını sağlayabilir.Kapı çaldığında gelen kişiyi telefon ekranınızdan görebilir yada yemeğin altını bir tuş ile kapatabilirsiniz.Hemde bunları yapmak için eşyaların yanına gitmeye gerek bile yok.Aynı şekilde evden çıktığında ısıtma sistemini otomatik olarak kapatan ve eve yaklaştığında siz gelmeden ısınmasını sağlayan bir sistemde elbette yapılabilir.Bunlar 5 dk düşünerek ürettiğin basit fikirler ki çok çok daha abartı şeylerin yakın zamanda yapılabileceğinden eminim.Peki sizce bu sektörler en iyi hangi marka olacak?Apple yine ilk girişimleri gerçekleştirmiş gibi gözüküyor ancak Samsung'da iyi bir rakip.Google'sa bunun gibi bir çok projede boy gösteriyor.Bekleyelim ve görelim...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Polindrom Sayılar

Birbirini takip eden sağdan sola yada soldan sağa okunuşları değişmeyen sayılar yada karakterlere polindrom sayılar(karakterler) denir. C'de bir polindrom sayı üretme programı yazarsak eğer kodlarımız şu şekilde olacaktır. #include<stdio.h> #include<conio.h> void pol_al(int n) { if (n == 1) printf("1"); else { pol_al(n - 1); printf("%d", n); pol_al(n - 1); } } int main() { int n = 0; printf("Sayi:"); scanf_s("%d", &n); pol_al(n); getchar(); getchar (); return 0; }

Temel Veri Yapıları

Veri yapısı ,  bilginin saklanmış biçimidir.Programın daha verimli çalışmasının sağlanması açısından programcının veri yapılarını bilmesi gerekir.Programların hızı dikkate alındığında farklı tipte veri yapıları kullanılırsa daha verimli kodlar yazılabilir.Temel veri yapılarımız: dizi , yığın , kuyruk ve listedir. Diziler  Aynı türden verilerin tutulduğu gruplardır.Bir indis yardımıyla bulundukları konum ifade edilir.İndis her zaman 0 dan başlar ve n'e kadar devam eder.Dizilerde kullanılabilecek veri türleri Char , İnt , Float , Double sırasıyla 1,2 ,4 ve 8 bytelık alan tutarlar. Yığınlar Günümüzde en çok kullanılan veri yapısı yığınlardır.Son giren ilk çıkar veya LIFO(last in ,first out) kuralıyla çalışırlar.Bu veri yapısını üst üste koyulan bozuk paralar gibi düşünebiliriz.En üstte olan (en son koyduğumuz) parayi ilk olarak almak zorundayız.Ayrıca yığınlar derine arama yapan özyinelemeli algoritmalarda kullanılmaktadır. Kuyruk Bu veri yapısı ilk giren ilk çıkar veya FIF...

What is design pattern ?

Tasarım desenleri tam olarak Türkçe karşılığı olmasa da bu şekilde ifade edilir.Genelde yazılımın tasarım sürecinde karşımıza çıkan sorunlara , tecrübeler doğrultusunda kaliteli çözümler üretilen kalıplardır.Bu kalıpları kullanarak daha ileride karşımıza çıkacak sorunlara yada updatelere esnek çözümler bulabiliriz.Bu sayede hem kodlarımız daha anlaşılır olur hemde değişiklikler rahatlıkla uygulanabilir. Var olan bir problem üzerinde çalışan programcı bulunan çözümü paternleri bildiği için hemen anlayacak ve nasıl bir yol izleyeceğini bilecektir. Creator Design Patterns Abstract Factory Builder  Prototype Singleton Verdiğimiz bilgileri örnekle açıklamak gerekirse; ihtiyacımız olan bütün sistemin kullanabileceği ancak sadece bir tane oluşturulabilen bir class tasarlamak.Biz bunu yukarıda da isimlerinden anlaşılacağı gibi zaten bu yapıyı başkalarıda kullanmış ve en stabil duruma getirilip adı Singleton Design Pattern koyulmuş tasarımı kullanabiliriz. Abstract Factory , B...