Ana içeriğe atla

What is Exception ?

Exception Türkçeye "istisna" olarak çevrilebilir.Ben java üzerinden sizlere bu konuda bilgi vereceğim.Java exceptionlara karşı çok sert davranır.Yazılan bir programda çalışmasına fırsat bırakmadan exception oluşma  ihtimali varsa compiler edilmeden hata verecektir.Genelde programcılar arasında bu durum pek hoş karşılanmaz.En azından deneyimi olmayanlar arasında...Bir exception varsa ben düzeltirim diyerek programın çalıştırılmasını en azından compiler edilmesini isterler.Ancak bu sıkı tutum büyük projelerde bulunmaz nimettir.Çünkü program ilk başta hata vermeyebilir. 10 bin satırlık programınız olduğunu düşünün ve birde bakmışız ki programda bir açık var ve bu açığı deneyen kullanıcı programın çökmesine neden oluyor.İşte bu şekilde büyük programlarda açığı kapatmak için yeniden yazmak bile gerekebilir.Biz bunu ufak parçalarda çıkabilecek sorunları o an düşünüp çözmezsek söylediğim örnekte olduğu gibi büyük problemler ortaya çıkabilir.Ufaktan exceptionların ne tür sebeplerden oluştuğunu ve nasıl yakalayabileceğimizi anlatmaya başlayalım.

Exception oluşma nedenleri :

  • Açılmak istenen dosya yoksa yada ulaşma izni bulunmuyorsa.
  • İnternet bağlantısı kopmuşsa 
  • Programa beklenmedik türde girdi yapılmışsa
  • vs vs...
Peki yukarıda yazdığımız gibi bu türde hatalar programımızda bulunuyorsa ne yapmalıyız ?
Bu soruya cevap olarak javada exception yakalama mekanizmamız bulunuyor.

try{
// exceptiona sebebiyet verme ihtimali olan kod parçası
{catch(Exception){
// try komutunda eğer bir exception fırlamışsa çalıştırılacak kod parçası
}

Evet yukarıda yazdığım gibi bir yapıyı kullanırsak program exceptionı yakalayacak ve catch sütunundaki kodları çalıştıracaktır.Exception türlerinide daha sonraki yazımızda değineceğim ve bu sayede aldığımız hatayı noktasal olarak tespit edip çözüm arayışlarına geçebileceğiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sieve of Eratosthenes (Asal Sayı Bulma)

#include <stdio.h> int main() { int a, b, c = 0; printf (" Bir sayi giriniz: "); scanf ("%d", &a); printf ("\n"); for (b = 2; b < a; b ++) { // Kullanıcıdan alınan sayı 2'den başlanarak, kendisine kadar // olan tüm tamsayılara sırayla bölünüyor. Eğer tam olarak // bölünüyorsa c'nin değeri bir artırılıyor. if (a % b == 0) c ++; } // c'nin başlangıç değeri 0 idi.Program çalıştıktan sonra c'nin  // değeri 1 olarak kalması , // kullanıcının girdiği sayının 2'den itibaren sadece // kendisine tam olarak bölünebildiği anlamını taşır. Yani girilen // sayı asaldır. printf (" %s\n", (c == 1) ? "Sayi asaldir." : "Sayi asal degildir."); return 0;

Yazılımda Başarıya Ulaşmayı Engelleyen Faktörler

İşte Yazılımda Başarıya Ulaşmadaki Engellerden 10′u Kendi Görüşlerimle Anlatmaya Çalıştım; İşte O Engeller Sosyal Medya, Online Oyunlar, İstikrarsızlık, Üretememezlik, Aile Baskısı, Sosyal Çevre, Ağır Dersler, Çabuk Pes Etme, Sabırsızlık… 1)Sosyal Medya; Zamanımızın büyük çoğunluğunu facebook,twitter,instagram vb yerlerde geçiriyoruz bu da bizim çalışmamıza engel olup bir şeyler üretmemizin önüne geçiyor 2)Online Oyunlar; Yazılımcıların en büyük düşmanı sadece yazılımcılar değil tüm insanların en büyük düşmanı zamanın nasıl geçtiğini fark etmezsin bile.. 3)İstikrarsızlık; Tam bir fikir üretirsin yazamaya başlarsın gider gider ve devamı gelmez… 4)Üretememezlik; Acayip kodlama yapmak istersin ama bir fikir olmaz üretecek bir şeyin olmaz ve boşlukta kalırsın 5)Aile Baskısı; Kafanda proje olur yazmak istersin ama ailen bilgisayar başında çok zaman geçirdiğinden dolayı rahatsız olur bu durum senide üzer bunun en iyi ilacı  ÜNİVERSİTE  ! 6)Sosyal Çevre; Yine bi...

What is Gui and Swing ?

Temel olarak gui ve swing Javada birer kütüphanedir ve birbirleriyle aynı şey oldukları söylenebilir.Desktop programlama da denilebileceği gibi core Java çalışanların kolayca öğrenebileceği ve artık görüntüde birşeyler istiyorum diyecekleri bölümdür.Bu kütüphaneleri öğrenerek bir çok çok şey yapılabilir.Pencere oluşturulur ve butonlar,tablolar kullanılarak database ile bağlanabilir ya da internet sitelerine query gönderilip request alınabilir.Kısacası tasarım ve görüntüye dair bir çok şey yapılabilir.Bunları yapmak için internette araştırma yaptığınızda karşınıza bu kütüphanelere has bir çok metod ve yeni tanımlar ile karşılaşacaksınız.Bunlar direk kodlar üzerinde yazılmış olarak bulacaksınız.Ancak büyük projelerde hiçbir zaman bu kodları tek tek elle yazmıyoruz.Bunun için netbeans'da yüklü olarak gelen JFrame class oluşturarak ve design kısmından çek bırak şeklinde tasarım yaparız.Netbeans bizim için tanımlamaları ve koordinatları otomatik olarak kod şeklinde ekleyecektir.Eclipse ...