Ana içeriğe atla

Phone Gap nedir ? Neden PhoneGap kullanmalıyız ?

Öncelikle söylemem gereken bazı şeyler var daha doğrusu tanımlamam gereken.Gelişen teknolojiyle birlikte artık herkesin evinde bilgisayar olmasını bırakın herkesin cebinde bile var.Üstelik internet bağlantısıda yeterince iyi.Ve cebimizdeki bu bilgisayarların (telefon demek çok basit kaçar) kendine ait işletim sistemleri bulunmakta.Şuanda en çok bildiğimiz işletim sistemleri; Android , İos , Windows Phone ...Bunlar gibi toplam 8 adet telefon işletim sistemi bulunmaktadır.Biz bu işletim sistemlerinde yazılım yada uygulama geliştirmek istesek örnek veriyorum İos için objective-C , Android için Java bilmemiz gerekiyor.Yani ikisinde de uygulama geliştirmek istiyorsak hem Objective-C hemde Java bilmemiz gerekli.Ancak Phone Gap kullanarak sadece Css , HTML ve JavaScript kullanarak 8 işletim sistemi içinde yazabiliyoruz.Ancak bu sınırlı bir ayrıcalık.Büyük projeler için kullanılamayabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Merge-Sort için güzel bir video

Bilgisayar Mühendisliğine Giriş

Öncelikle Bilgisayar Mühendisliği alanına yeni başlamış biri olarak sadece gözlemlerimi ve edindiklerimi yazacağımı söylemem lazım.Konularla alakalı daha bilgili olan arkadaşlarımız varsa mailden yada aşağıdan yorum yaparak bana ulaşabilirler.Bende bilgi alışverişinde bulunmaktan memnun olurum :) . Şimdi İstanbul üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 1. sınıf güz yarıyılında alınan dersler; İntroduction to Algorithm Discrete Mathematics Calculus 1 Fizik 1 BMG Seçmeli dersleri saymıyorum çünkü onlar konuyla alakasız ve her üniversite 1. sınıf öğrencisine verilen ortak derslerdir.Şimdi burada benim kişisel görüşüm olarak en önemli ve zor olan ders Algoritmalar.Algoritmalara bilmeyenler için bir yazılımın genel tablosu olarak söylenebilir.Bu derste özellikle 1 tane proglama diline yönelinmez genel olarak hepsinde mantığın kavranması için verilir.Ama uygulama dersinde eski ama her daim kullanılan C dilince örneklemeler yapılıyor.(En azından İÜ'de böyle)Ders ingilizce anlatılıyo...

Haftanın Sorusu

Evet arkadaşlar hedef kitlemi ve okuyucularımızın hepsi Bilgisayar Mühendisliği 1. sınıf yada 2. sınıf olduğu için C programlamaya başlangıç aşamasında bir soru yazıyorum.Soru elimdeki bir kitaptan alıntıdır.Cevap bir çok çeşitte olabilir.Kitapta cevap yok kendimiz halledeceğiz :) Kolay gelsin.Bunu da bir gelenek haline getirip her hafta biraz daha zor sorular yazalım.Cevabın kodlarını ister dosya olarak ister normal yazı şeklinde yoruma bırakabilirsiniz. Soru şöyle: Günde ortalama ... km yol yürüyen bir insan doğumundan bugüne kadar dünyanın çevresini kaç kez dolaşacak kadar yürümüş olur?(dünyanın çevresini 40.000 km olarak alınız,İnsanın kaç yaşında olduğu ve günde kaç km yürüdüğü bilgisini kullanıcıdan isteyiniz.)