Ana içeriğe atla

Bilgisayar Mühendisliğine Giriş

Öncelikle Bilgisayar Mühendisliği alanına yeni başlamış biri olarak sadece gözlemlerimi ve edindiklerimi yazacağımı söylemem lazım.Konularla alakalı daha bilgili olan arkadaşlarımız varsa mailden yada aşağıdan yorum yaparak bana ulaşabilirler.Bende bilgi alışverişinde bulunmaktan memnun olurum :) .

Şimdi İstanbul üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 1. sınıf güz yarıyılında alınan dersler;
İntroduction to Algorithm
Discrete Mathematics
Calculus 1
Fizik 1
BMG

Seçmeli dersleri saymıyorum çünkü onlar konuyla alakasız ve her üniversite 1. sınıf öğrencisine verilen ortak derslerdir.Şimdi burada benim kişisel görüşüm olarak en önemli ve zor olan ders Algoritmalar.Algoritmalara bilmeyenler için bir yazılımın genel tablosu olarak söylenebilir.Bu derste özellikle 1 tane proglama diline yönelinmez genel olarak hepsinde mantığın kavranması için verilir.Ama uygulama dersinde eski ama her daim kullanılan C dilince örneklemeler yapılıyor.(En azından İÜ'de böyle)Ders ingilizce anlatılıyor ve kitabıda ingilizce.Yani ingilizce bilmeyen bir bilgisayar mühendisi istenmiyor.Discrete Mathematics ise daha çok felsefik ve mantık matematiği gibi birşey.Bilgisayarın çalışma prensiplerini ve işleyişini kavrama amacıyla bu ders veriliyor.Tipik lise matematiği ancak sorular mantıklı düşünmeyle cevaplanabilir.(Hesap makinesi işinize yaramaz)Calculus ise ileri düzey matematik problemlerinin işlendiği derstir.Programlamada kullanılacak her türlü matematiksel işlemin öğrenildiği belkide BM'liğinin en temel dersi olabilir.Üzerine düşmekte fayda var.Fizik 1 bütün mühendislik adaylarının gördüğü temel derstir.Bu dersi bölümünle alakalı hale getirmek hocanızın elinde.İsterse lisede gördüğünüz fizik konularını bile işleyebilir.Buda size pek birşey katmaz.(Tabi BM'leri için konuşuyorum.)BMG bu derstede bilgisayar mühendisliğindeki bütün bölüm hocalarının gelip bölüm ile alakalı olarak tanımlar yaptığı , belki biraz gaza getirmek amaçlı ama projeler,yazılım sorunlar vs. konularında bilgi almak için yegane kaynaktır.İyi değerlendirmek gerektiğini düşünüyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Temel Veri Yapıları

Veri yapısı ,  bilginin saklanmış biçimidir.Programın daha verimli çalışmasının sağlanması açısından programcının veri yapılarını bilmesi gerekir.Programların hızı dikkate alındığında farklı tipte veri yapıları kullanılırsa daha verimli kodlar yazılabilir.Temel veri yapılarımız: dizi , yığın , kuyruk ve listedir. Diziler  Aynı türden verilerin tutulduğu gruplardır.Bir indis yardımıyla bulundukları konum ifade edilir.İndis her zaman 0 dan başlar ve n'e kadar devam eder.Dizilerde kullanılabilecek veri türleri Char , İnt , Float , Double sırasıyla 1,2 ,4 ve 8 bytelık alan tutarlar. Yığınlar Günümüzde en çok kullanılan veri yapısı yığınlardır.Son giren ilk çıkar veya LIFO(last in ,first out) kuralıyla çalışırlar.Bu veri yapısını üst üste koyulan bozuk paralar gibi düşünebiliriz.En üstte olan (en son koyduğumuz) parayi ilk olarak almak zorundayız.Ayrıca yığınlar derine arama yapan özyinelemeli algoritmalarda kullanılmaktadır. Kuyruk Bu veri yapısı ilk giren ilk çıkar veya FIFO(fir

Polindrom Sayılar

Birbirini takip eden sağdan sola yada soldan sağa okunuşları değişmeyen sayılar yada karakterlere polindrom sayılar(karakterler) denir. C'de bir polindrom sayı üretme programı yazarsak eğer kodlarımız şu şekilde olacaktır. #include<stdio.h> #include<conio.h> void pol_al(int n) { if (n == 1) printf("1"); else { pol_al(n - 1); printf("%d", n); pol_al(n - 1); } } int main() { int n = 0; printf("Sayi:"); scanf_s("%d", &n); pol_al(n); getchar(); getchar (); return 0; }

What is Gui and Swing ?

Temel olarak gui ve swing Javada birer kütüphanedir ve birbirleriyle aynı şey oldukları söylenebilir.Desktop programlama da denilebileceği gibi core Java çalışanların kolayca öğrenebileceği ve artık görüntüde birşeyler istiyorum diyecekleri bölümdür.Bu kütüphaneleri öğrenerek bir çok çok şey yapılabilir.Pencere oluşturulur ve butonlar,tablolar kullanılarak database ile bağlanabilir ya da internet sitelerine query gönderilip request alınabilir.Kısacası tasarım ve görüntüye dair bir çok şey yapılabilir.Bunları yapmak için internette araştırma yaptığınızda karşınıza bu kütüphanelere has bir çok metod ve yeni tanımlar ile karşılaşacaksınız.Bunlar direk kodlar üzerinde yazılmış olarak bulacaksınız.Ancak büyük projelerde hiçbir zaman bu kodları tek tek elle yazmıyoruz.Bunun için netbeans'da yüklü olarak gelen JFrame class oluşturarak ve design kısmından çek bırak şeklinde tasarım yaparız.Netbeans bizim için tanımlamaları ve koordinatları otomatik olarak kod şeklinde ekleyecektir.Eclipse